[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Hírlevél-Cél: megfelelő nyereségtartalom



Title: Hírlevél-Cél: megfelelő nyereségtartalom

 

hirlevelalap_hirlevel

Cél: megfelelő nyereségtartalom

 

Miközben növekszik a verseny szinte minden iparágban, és a vállalkozások igyekeznek minél nagyobb teret szerezni a piacon, kiszorítva a konkurenciát, vagy éppen legalább megtartani az eddig elért pozíciójukat, sokszor feláldozzák az árrésüket és a nyereséget, súlyos pénzügyi veszélybe sodorva cégüket.

Azok a cégek, akik „kamikáze üzemmódban" támadják be a piacot, hihetetlen alacsony árakkal bombázva az ügyfeleket, valójában a saját nyereségüket adják oda. Ezáltal viszont képtelenek lesznek kifizetni a működési költségeiket és a munkatársaikat. Így viszont rövid időn belül csődbe mennek. Tehát ezek a cégek nem lesznek hasznára a megrendelőiknek, bármilyen kecsegtetőek is az áraik.

Egy felelős cégvezető gondoskodik arról, hogy megfelelő árrést termeljen a működés és a fejlesztés megfinanszírozásához, valamint elegendő nyereséget tudjon biztosítani a tulajdonosoknak, hogy azoknak is megérje fenntartani a vállalkozást.

Egyre jobban látjuk, hogy az alacsony árak nem jelentenek megoldást és nehézzé teszik a túlélést a piacon. Kevés a veterán kamikáze.

Megoldást jelent mindenképpen a fizetőképes kereslet megtalálása. Egyre több cégvezető tűzi ki célul a fizetőképes ügyfelek megszerzését. Erre keresnek módszereket. Ebben látják a kiutat. Nem elég számukra, hogy a forgalom növekedjen, fontosabbá vált az árréstömeg értéke.

Milyen igazuk van. Hiszen duplázhatjuk a bevételeinket, ha olyan minimális a nyereség az üzleteinken, hogy a beszállítók már a recepción sátoroznak, hogy megkaphassák végre a hónapok óta megvásárolt áru értékét. A munkatársak pedig már meg sem jelennek...

Hogyan találjuk meg azokat, akik még meg tudják fizetni a tisztességes árakat?
A legjobb módszernek a nagy mennyiséget megmozgató marketing jelentheti. Ahhoz, hogy eljussunk a mi igazi piacunkhoz, sok-sok követ kell megmozgatnunk. Olyan ez, mint az aranyásás. A szépen jövedelmező darabok megtalálásához sok tonna homokot kell átrostálni.

 A jól kidolgozott marketing-gépezet ezt a munkát el tudja végezni nekünk. Egy tekintélyes címlistának kiküldött rendszeres kommunikáció kirostálja azokat, akik nem érdeklődnek. Akik igen, azokat a további marketing vagy ezután az értékesítési fázisok tudják eljuttatni az enyhe érdeklődéstől az erősebb érdeklődésen keresztül a vásárlásig. Ennek egy jól átgondolt, majd még jobban kiépített gépezetnek, szűrőrendszernek kell lennie. Ebbe a rendszerben nagy mennyiségbe kell „lapátolni" a potenciális ügyfeleket, és folyamatos kommunikációval kiválogatni a valóban „partiképeseket".

A marketing folyamatok kiválasztják a legérdeklődőbbeket. De lehet, hogy közöttük lesz még olyan, aki bár venne, nem tud fizetni, főleg nem időben.

Ezért a szűrőfolyamat még nem ér véget itt. Az értékesítőknek még dolgozni kell azon, hogy ne az árrés „elégetésével" érjenek el vásárlást. Nem a „letolt nadrág" című értékesítési „szuperpraktika" működjön. Érjék el egyéb módszerekkel, hogy tőlük vegyenek. Ehhez érdemes a jutalékukat úgy beállítani, hogy az árrés és ne a forgalom után kapjanak bónuszt. Máskülönben állandóan kedvezményekkel fognak operálni.

Érdemes még szűrőként különböző cégfigyelő oldalak, eszközök, cégek segítségét kérni, és leinformálni a megrendelést leadó cégeket, hogy lássuk előre milyen adósok is ők. Ne minket döntsenek be, ha már lehet választani.

Tehát nagy mennyiségben marketingeljünk, hogy legyen miből kiszűrni azt a megfelelő ügyfél vagy megrendelés számot, ami elegendő árréstömeget fog nekünk adni. Egy vödör homokban nem sok aranyat fogunk találni. 100 fős címlista még viccnek is rossz, De több tonna vödör, több ezer vagy tízezer cím már termelheti az aranyat.

Az értékesítők is legyenek profitorientáltak.
Végül pedig: informálódjunk jó előre. A késő bánat tényleg nem sokat ér!

Nagy Géza DBA(Doctor of Business Administration)
Cégdoktorok, Ügyvezető

 


 

 

 

 

 

Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-60557/2012.

Amennyiben nem kér több hírlevelet, kérjük kattintson a linkre. Leiratkozási szándékát jelezheti írásban az info@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx emailen vagy a Company Doctors Kft. 2220 Vecsés, Kiss Ernő u. 41. postai címen is.Leiratkozás

CompanyDoctors