Szikráznak
a fogaskerekek! Csökkentsük a sebességet?
Előfordulhat, hogy miközben egy cég jól teljesít, folyamatosan növekszik
és egyre jobb pozícióba kerül a piacon, a szervezet zaja annyira felerősödik, hogy a vezető szinte
megrémül. Miközben erősödik az irányítás és egyre
komolyabb elvárásokat kell teljesíteniük a kollégáknak, néhányan kezdenek belefásulni a
mindennapokba és úgy érzik minden emberség elveszett a cégből, nincs emberi kommunikáció,
törődés, mert már minden csak a számokról szól.
Lassan megjelennek azok a hangok, amelyek a célkitűzések csökkentését, a fegyelem
lazítását, a termelés mérséklését javasolják. Egy kevésbé tapasztalt
vezető akár el is gondolkodhat ezen...
A jól felkészült vezető viszont pontosan
tudja, hogy a versenytársak és a piac nem engedi meg a lassítást. Ha egyszer behódolunk ennek a
„rendkívül elmés" stratégiának, akkor olyan csúszdába ülünk bele, amiből nincs
kiszállás. Ezt a tanácsot akár magától a legfőbb konkurenciánktól is kaphattuk volna.
Neki biztos jót tesz, ha megfogadjuk.
De akkor mit tegyünk?
Először is ne féljünk a
sebességtől! Másodszor, tudjuk meg mi a zaj valódi oka! Az egyik lehetséges és sokszor a legfőbb ok, hogy
nincs megolajozva a szerkezet (szervezet). Valószínűleg a nagyobb terhelés kiégette a kenőanyagot, ami egy
cég életében nem más, mint a KOMMUNIKÁCIÓ.
A vezető legfőbb feladata a
termelésirányítás. Azt várjuk tőle, hogy hozza ki a legtöbbet a rábízott
területből. Az irányítás mértéke meg fogja határozni az eredményességet. Azonban az
eredményesség másik elengedhetetlen hozzávalója a kommunikáció. Amikor tehát növekszik a
„gépház" zaja, akkor az irányításhoz képest túl kevés a
kommunikáció.
Amennyiben erősebb az elvárás, nagyobb a
„hajtás", növelni kell a kommunikációt. Nagyobb sebesség több kenőanyagot igényel. Ne a
sebességet csökkentsük, mert akkor lehagynak a versenytársak! Kommunikáljunk többet és jobban!
Nem az a baj, hogy nagyok az elvárásaink, az a probléma, hogy nem illesztjük hozzá a
kommunikációt, sem mennyiségben, sem minőségben.
A vezetőnek törődnie kell a
munkatársaival, hiszen az ember a legértékesebb erőforrás, ami csak létezik. Nem engedhetjük, hogy
kiégjen, elfáradjon, berozsdásodjon és tönkremenjen. Törődnünk kell vele, élesíteni,
javítani, fejleszteni kell. Nem beszélve arról, hogy mivel nem gép, a lelkével is törődnünk kell. Ha
ezeket nem tesszük, ha elmulasztjuk az odafigyelést, akkor gyorsabban „megbosszulja", mint bármilyen mechanikus
eszköz.
Ha valódi felelősséget, együttműködést és lojalitást
várunk el kollégáinktól, akkor ne sajnáljuk az időt tőlük. Kommunikáljuk a célokat,
ellenőrizzük a végrehajtást, de közben motiváljuk őket azzal, hogy kikérjük a
véleményüket, bevonjuk őket a megoldásokba, meghallgatjuk a mondanivalójukat, informáljuk őket a
cég sikereiről, stratégiájáról, terveiről. Röviden, éljünk együtt velük! Ne
vonuljon el a menedzsment egy távoli elefántcsont toronyba!
Mindezek mellett természetesen nem engedjük a
munkakerülő fecsegéseket, a felelősség lerázó magyarázatokat, illetve az okoskodó és
időrabló kritikákat és probléma felvetéseket. Nem, mert akkor a kommunikáció lesz
túlsúlyban az irányítás felett, ami viszont lassulást és a piacról történő
kiesést eredményez.
Az irányítás és a kommunikáció finom egyensúlya és
harmóniája egy sikeres és egészséges vállalkozást eredményez.
Cégdoktorok, Nagy
Géza DBA(Doctor of Business Adminitration) Cégdoktorok
ügyvezető
Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-60557/2012.
Amennyiben nem kér több hírlevelet, kérjük kattintson a linkre.
Leiratkozási szándékát jelezheti írásban az info@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx emailen vagy a Company Doctors Kft.
2220 Vecsés, Kiss Ernő u. 41. postai címen is.Leiratkozás
|