Üdvözlöm! Tanuljon mások hibáiból! - most egy különleges esettanulmányt írok le. A mai világban a bizalom megszerzése lehet egy nehéz játszma is. Ha valaki jól űzi a PR technológiát, akkor valamelyest könnyebb dolga van. A PR az a Közönség Kapcsolat és az, amivel ismertté tudja tenni a cégét. Közelítsük meg innen: Csináljon valami értékeset a célközönségének és mutassa meg minél több helyen. Ezt sokszor hangoztatom, és sokan inkább a marketinget és értékesítést helyezik előtérbe, aminek az hatékonysága jóval gyengébb, mintha a PR-t használná először. Hiszen ez egy bizalomépítő eszköz is, és ha nem használja, milliókat dobhat ki az ablakon! Mondom az élő példát. Van egy szabály minden új üzleti kapcsolatban: leendő üzletfele először mindig figyeljen és tapasztaljon meg minél több munkáját, amit az Ön ügyfele mond el neki és csakis utána beszéljenek üzletről. Ezért sulykolom ezt a sorrendet: Első a PR, második a marketing, legvégül az értékesítés. Ha értékesítő van a cégében, akkor is ez érvényes: próba és a referencia, amit az ügyfél mutat be. Erről kellene szólni a weboldalaknak, katalógusoknak, újságoknak, közönségi médiákon. De mi van, ha ezt a sorrendet megcseréli? Úgy járhat, mint Toma Zoli barátom (Syrius-Tech Kft), aki egyben ügyfelem is: egy hatalmas üzlet előtt állt és a vége bukta lett, mert kimaradt az a lépés, hogy megmutassa azt, amit jól csinál, vagyis a referenciát, mert tárgyalás közben úgy tűnt, hogy sínen vannak. De jött az e-mail, hogy köszönjük, nem kérjük. Gondolta, hogy megkérdezi: mi lehet az oka. Kiderült, hogy a konkurencia több referenciát is megmutatott és nagyobb lett a bizalom felé. Így fogalmazott Zoli: - Tudod mi fájt a legjobban, Atti? Hogy 1,8 millióval többet fizetett a másik helyre! Tanuljunk mások kárából és először mindig mutassa meg leendő partnernek a meglévő ügyfél, hogy Ő miért van megelégedve Önnel. Én például kimondottan kérem, hogy nézze meg egy Minta Cégemet, ahol az elégedett ügyfelemmel is tud beszélni. Vagy több 10 milliárd feletti cégvezető partnerem elmondja, hogy milyen eredményeket értem el és miért jó velem dolgozni – ezt, még szép, videóra is vettem. Mi a bizalomépítés első lépése? Ezt mondja meg a leendő ügyfelének, vendégének, vevőjének (mindegy, hogyan hívjuk): - Mivel még nem ismerik annyira egymást, ezért nézze meg azt, ahol elmondják, hogy milyen „veri gúd” az Ön cége! Ha pedig boltja van, akkor rakja tele a bolt falát véleménnyel, képekkel és díjakkal. Higgye el: „ A jó bornak is kell a cégér.” Eredményes Hetet kívánok! Dienes Attila 06 20 333 3363 NEM TERMEL A MUNKATÁRS? Mit olvasnak a milliárdos cégvezetők?
-- © 2018. Dienes Management Academy Nonprofit Kft. Minden jog fenntartva. Ezt az e-mailt azért kapta a Dienes Management Academy Nonprofit Kft-től, mert egy rendezvényen találkoztunk, vagy egy közös ismerősünk ajánlotta. Ha nem szeretne több sikersztorit kapni, amiből megtanulhatja, hogyan legyenek önállóan csapatban termelő munkatársai, nagyobb profitja és több szabadideje, bármikor kérheti, csak kattintson erre a linkre: Véglegesen leiratkozom!
|