Előző hírlevelünkben azt fejtettük ki, hogy milyen
törvényszerűségekre kell odafigyelnünk a hatékony vezetői kommunikáció kedvéért.
Most továbblépünk, és megvizsgáljuk a kommunikáció kapcsolatépítő hatásait
is.
Úgy tűnik, hogy az egyre inkább elglobalizálódott világunkban folyamatosan
csökken az emberi kapcsolatokra és az azok építésére szánt idő. A vállalatok legfontosabb
célja a profitmaximalizálás. Ezzel tisztában vagyunk. De amikor ez a cél elsöpör mindent, és nem
csak a cég, hanem az egyes emberek életében is, akkor elkezdjük elfelejteni, hogy az anyagi meggazdagodás
könnyen az érzelmi elszegényedéshez vezethet. Nincs semmi baj a forgalmi elvárásokkal, hiszen egy
vállalkozás és annak személyzete is pénzből él, illetve a nem nyereséges cégeket
előbb vagy utóbb meg kell szüntetni. Azonban, ha egy vezetőt semmi más nem érdekel, csak a folyamatos és
azonnali megtérülés, bevételnövelés, eladás, stb., akkor az a saját és
kollégái túl korai kiégéséhez vezethet.
Ebben a kíméletlenül gyorsuló világban nem lesz már idő
egymásra, a meglévő kapcsolataink ápolására, illetve új, bizalmi kapcsolatok
kiépítésére. Ennek könnyen az lehet a következménye, hogy nem lesz kinek eladni, nem lesz kivel
üzletelni, és nem lesz kivel elvégeztetni a feladatokat, mert a társadalom szétesik, az emberek pedig
elmagányosodnak. Ha nem szánok időt ügyfeleimre akkor is, amikor éppen nem vásárol, ha nem dolgozom
kitartó kommunikációval a potenciális megrendelők bizalmának elnyerésén, ha nem
törődök munkatársaimmal vezetőként, ha nem érdekelnek emberként, csak emberi
erőforrásként, akkor a végén mindenki eltűnik a környezetemből, és akkor nem lesz
bevétel, nem lesz megtérülés és nem lesz nyereség sem.
Az értékesítők és területi képviselők jól
tudják, hogy akkor is meg kell látogatni az ügyfeleket, ha éppen nincs várható megrendelés. Ismerni
kell őt, tudnunk kell mi a hobbija, hány gyereke van, vagy éppen mit eszik a kutyája. Ha nem tartjuk vele a kapcsolatot,
akkor nagy eséllyel mástól fog vásárolni. Tudják azt is az eladásért felelős
kollégák, hogy egy új partner bizalmát csak sok-sok találkozó, kommunikáció,
érdeklődés és figyelem árán lehet elnyerni. A kommunikáció és a törődés
nem felesleges időtöltés, ahogy azt az elvakult és már teljesen érzéketlen vezetők gondolják.
A kommunikáció, a törődés, a figyelem, az őszinte érdeklődés BEFEKTETÉS a
jövőbe. Lehet, hogy most jól teljesítünk, de amennyiben nem fektetünk be időt és energiát a
kapcsolatépítésbe, akkor nem lesz jövőnk!
A vezető, ahogy ezt az előző levélben is írtuk, képtelen lesz elérni
kollégáinál a folyamatos és hatékony teljesítést, ha nem törődik velük, mint
emberekkel, ha nem érdekli őt a beosztottai élete (természetesen csak bizonyos szűk keretek között), ha nem
figyel oda rájuk sosem, ha nem lehet rá számítani, vagy ha csak akkor elérhető, ha neki kell
valami.
Az a vezető, aki neheztel a kávészünet miatt, aki csak a munkával kapcsolatos
kommunikációt tűri meg a munkahelyen, az nem érti a csoportok dinamikai törvényszerűségeit, annak
fogalma sincs, hogy egy csapat mitől lesz csapat és mitől lesz hatékony és termelékeny. Természetesen a
„kávé-cigi-dumcsi" is lehet túl sok, ami megint csak csökkenti a termelést. Nem is megengedett ennek
eltúlzása. De amennyiben teljesen tiltott, úgy a csoporttagok elidegenednek egymástól és a szakmai
információkat sem fogják megfelelően megosztani egymással, sőt a kedvenc hajcsár
főnökükkel sem.
Ahogy az az ügyfél, akivel sosem beszélünk, sosem fogja elmondani nekünk, hogy mit
tehetünk annak érdekében, hogy többet vásároljon tőlünk, úgy az a kolléga sem fogja
megerőltetni magát, hogy többet tegyen le az asztalra, akivel nem törődünk. Sőt, az a csapat, amelyben nem
generálunk informális (nem hivatalos) kommunikációt is, hogy jobban megismerjék és
„megszeressék" egymást, az el fog satnyulni, mert az aktív és kreatív emberek kiégnek, az eleve
kiégettek pedig szívesen végzik a semmit némi fizetésért cserébe. Ezután hiába
panaszkodik a vezető, hogy nem ilyen csapatot akart.
Törődjünk egymással, hogy megmaradjunk egymásnak!
Nagy Géza, Cégdoktorok ügyvezetője
Ingyenes Cégteszt
Cégvezetőknek
Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-60557/2012.
Amennyiben nem kér több hírlevelet, kérjük kattintson
a linkre. Leiratkozási szándékát jelezheti írásban az info@xxxxxxxxxxxxxx emailen vagy a Company Doctors Kft. 2220 Vecsés, Kiss Ernő u. 41. postai
címen is.Leiratkozás
|