[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Ha nincs kommunikáció, nincs csapat-hírlevél



Title: Ha nincs kommunikáció, nincs csapat-hírlevél

 

hirlevelalap_hirlevel

                                                        

Pontosabban kifejezve, ha nincsenek kommunikációs vonalak (nem csatornák), nem lesz csapat sem. A vezető legfőbb feladata a csapatépítés. Ha viszont nem építi ki a csapat kommunikációs vonalait, és azt nem használják a tagok, akkor csak egy egyénekből álló csoportot kap.


A kommunikációs vonal és a kommunikációs csatorna két különböző fogalom. Kommunikációs csatorna alatt a fizikai vivőeszközt értjük, amin keresztül az üzenet átjut a küldőtől a fogadóig: levegő, elektronikus vezeték, papír és tinta, stb. A kommunikációs vonal viszont a két vagy több résztvevő közötti kommunikációs lehetőség, azaz hogy létezik egy vagy több csatorna közöttünk, van lehetőség arra, hogy kommunikáljanak, mert valamilyen szinten ismerik egymást. Jelenleg közöttem és az olvasó között a csatorna a számítógép, míg van közöttünk kommunikációs vonal, hiszen a hírlevél bejutott az olvasó postafiókjába. Akihez nem jut el ez az írás, sem elektronikusan, sem papíron, sem szóban (telefonon vagy személyesen), ahhoz nincs csatornám, és amennyiben semmilyen kommunikációt sem tudok felé indítani, amit ő fogadna is, nincs hozzá kommunikációs vonalam.

Amennyiben egy csoport tagjainak van egymás felé kiépített egy vagy több kommunikációs csatornája, a tagok ismerik egymást és hajlandóak egymással kommunikálni, akkor elmondhatjuk, hogy van közöttük kommunikációs vonal.

A kommunikációs vonal (csatorna + ismeretség + hajlandóság) szükséges ahhoz, hogy a csapat céljait, a hozzá vezető utat és a hozzátartozó feladatokat egyeztetni lehessen. Ezért a vezetőnek három feladata van ezzel kapcsolatban.

1. Ki kell építetnie a szükséges leghatékonyabb csatornákat.

2. Meg kell ismertetnie egymással a tagokat.

3. El kell érnie, hogy a kölcsönös bizalom és együttműködés jegyében a kommunikációs hajlandóság fennmaradjon.

1. Biztosítania kell a szóbeli (személyes, telefonos, stb.) és az írásbeli (papíralapú és elektronikus) kommunikációs lehetőségeket.

2. Minden tagot be kell mutatnia a többieknek, illetve kérnie kell mindenkit, hogy minden olyan taggal külön beszélje meg, hogy ki, mit vár el a másiktól a munka során, akikkel közvetlen munkakapcsolata lesz.

3. El kell érnie, hogy minden tag tisztelettel és minden lehetséges segítséget megadva és jól fogadva kommunikáljon a többiekkel. Az esetlegesen felmerülő nézeteltéréseket kezeljék azonnal, hogy a helyzet ne mérgesedhessen el, és semmiképpen ne vezessen a kommunikációs vonal elvágásához.

A kommunikációs vonal elvágása legtöbbször egy védekező mechanizmus, amikor a felek úgy érzik a közöttük folyó kommunikáció rossz hatással van rájuk, stresszt vagy zaklatottságot okoz.

Ilyenkor bár a tagok ismerik egymást továbbra is és kommunikációs csatornák még mindig rendelkezésre állnak, de azon nem folyik kommunikáció, mert a felek (lehet, hogy csak az egyikük) hajlandósága megszűnt üzenetek fogadására, indítására vagy továbbítására egy vagy több másik tag felé vagy felöl.

Amennyiben a vonalakat fenntartjuk és folyamatosan tisztogatjuk (a problémák és viták kezelésével), akkor a csapat képes lesz hatékonyan együttműködni és folyamatosan fejlődni az újabb és újabb izgalmas célok elérésének érdekében.

Hatékony vonalakat!


Nagy Géza,
Cégdoktorok ügyvezetője










Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-60557/2012.

Amennyiben nem kér több hírlevelet, kérjük kattintson a linkre. Leiratkozási szándékát jelezheti írásban az info@xxxxxxxxxxxxxx emailen vagy a Company Doctors Kft. 2220 Vecsés, Kiss Ernő u. 41. postai címen is.Leiratkozás

CompanyDoctors

 

Powered by AcyMailing