[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

HR katasztrófa-hírlevél



Title: HR katasztrófa-hírlevél

 

hirlevelalap_hirlevel

                                                        


Egyre gyakrabban hallom az ügyfeleinktől, hogy nagyon megnehezedett a megfelelő munkaerő megtalálása, mivel úgy érzik, lassan, de biztosan kiürül az ország. A jó szakemberek, a tehetséges és motivált emberek külföldön próbálnak szerencsét, az itthon maradottak munkakedve viszont erősen megkérdőjelezhető.

Ez a keserű megfigyelés lehangolja a cégvezetőket, mert úgy érzik, hiába tesznek meg mindent azért, hogy legyen elegendő munkája vállalkozásuknak, nincs aki azt elvégezze.

Habár a helyzet remélhetőleg nem ennyire reménytelen (hiszen sok kiváló munkavállaló gondolja azt, hogy minden hazánkhoz köti, ezért itthon képzeli el jövőjét), azért mindenképpen figyelmet igényel a probléma.

Az mindenképpen tagadhatatlan, hogy az utóbbi években a megfelelő személyzet megtalálása és a hatékony munkatársi csapat kialakítása jóval nehezebb feladattá vált. Elmondhatjuk, hogy ennek eredményeként, ma már nem elég a régi „személyzeti" gondolkodásmód és módszertan, amely az emberek be- és kiléptetésén túl más dimenziókban nem mozgott.

A kor rendkívüli kihívásai megkövetelik a HRM (Humán Erőforrás Menedzsment) vagy érthetőbben az Emberi Erőforrás Gazdálkodás modern nézőpontjainak és megoldásrendszerének megértését és hatékony alkalmazását. Tapasztalataim szerint ma már két alappilléren nyugszik egy vállalkozás sikere: marketing és emberi erőforrás gazdálkodás. Mindkettőnek meghatározó és napjainkban talán magától értetődő szerepe van cégünk piaci helyzetének befolyásolásában.

Ahogyan egy professzionálisan megtervezett és végrehajtott marketing stratégia jelentősen megerősítheti a versenytársainkhoz viszonyított piaci pozíciónkat, egy modern szemlélettel összeállított és a cég üzleti stratégiájához igazított (azt teljes mértékben kiszolgáló) emberi erőforrás stratégia biztosíthatja előkelő helyünket a munkaerőpiacon. Ahogy azt egyre inkább tapasztaljuk, ezen a piacon is komoly versenyhelyzet kezd kialakulni, illetve egyre elkeseredettebb küzdelem a dolgozni hajlandó és valódi értéket termelő, motivált és lojális munkaerő megszerzéséért és megtartásáért.

Az a cégvezető, aki ezt képtelen belátni, megjósolhatóan ki fog szorulni a munkaerőpiacról, majd hamarosan a saját piacáról is. Aki viszont időben „észbe kap" és gondoskodik a HR terület kiépítéséről és lehetőségeinek kiaknázásáról, az behozhatatlan előnyökre tehet szert.

Létezik egy csapda, amibe kezdenek belesétálni a cégvezetők: minél nehezebb munkaerőt találniuk, annál lejjebb adják az elvárásaikat. Egyre rosszabb minőségű munkavállalókkal is megelégednek, kockáztatva a cég termékeinek és szolgáltatásainak minőségét, illetve saját üzleti céljaikat is kezdik a piaci humán erőforrás lehetőségekhez illeszteni. Ez pedig egy egyre kevesebb ügyféllel és egyre kevésbé inspiráló célokkal rendelkező vállalkozást eredményez.

Fontos tehát, hogy írjuk le céljainkat, alkossunk meg egy nem túl bonyolult, jól használható stratégiát, amelyhez hozzáillesztjük az emberi erőforrással való gazdálkodást. Az üzleti céljainkhoz tervezzük a szükséges emberi és tárgyi erőforrást. De az emberi erőforrást nem csak tervezzük, hanem a céget fel is készítjük rá, hogy pontosan a megfelelő helyre a megfelelő munkaerőt találhassuk meg, hogy így maximalizálhassuk az értékteremtést vállalkozásunkban.

A HR stratégiának többek között tartalmaznia kell a munkaerő megszerzésén túl, a megtartással, motiválással és a csapatépítéssel kapcsolatos alapelveket és teendőket is. Miközben manapság egyre nehezebb jó és a céljainkhoz illő munkaerőt találni, megtartani még nehezebb. Ha nem építjük a közösséget, megerősítve a hajlandó és valóban értékteremtő kollégákat, megszabadulva ugyanakkor a demotivált és demotiváló, „csapatleépítő", értékelvonó, ügyfélriasztó „nehézemberektől".

Javaslom, hogy tanuljon többet erről a témáról, mert szó szerint cége élete múlik rajta. Várjuk szeretettel képzéseinken és ingyenes cégvezetői klubjainkon!

Nagy Géza
Cégdoktorok ügyvezető

Áprilisi Cégvezető klub téma:Hogyan készítsen a cégvezető HR stratégiát? 

Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-60557/2012.

Amennyiben nem kér több hírlevelet, kérjük kattintson a linkre. Leiratkozási szándékát jelezheti írásban az info@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx emailen vagy a Company Doctors Kft. 2220 Vecsés, Kiss Ernő u. 41. postai címen is.Leiratkozás

CompanyDoctors