[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Einstein, a karácsony és a 2018-as tervek!



Title: Einstein, a karácsony és a 2018-as tervek!
 
Einstein, a karácsony és a 2018-as tervek!
Hírlevél
 
 

Kedves Attila! 

 

9 trükk a 2018-as üzleti terv elkészítéséhez 

Nyakunkon a karácsony, az idő felgyorsult és szinte mindent azonnal kell intézni. Pomáz-i cégvezetőként nem elég, hogy számadást kell végezned az éves eredményekről, de a könyvelő is zaklat a számlák miatt, meg még a céges partiról az ajándékokról ne is beszéljünk. 

Ilyenkor mindenki örült vásárlásba kezd és megvalósul egy különleges “fizikai” törvény, amely megmagyarázza a tömeg, a tér és az idő összefüggéseit. Maga Einstein sem határozhatta volna meg ezt jobban, miszerint, “Ha jó az idő a tömeg kimegy a térre.” 

De félretéve a tréfát, valóban felpezsdülnek az utcák a terek. Megjelennek a vásárlásra csábító kirakodó árusok, akik nem csak az utcákat lepik el, hanem a bevásárlóközpontokat is. Forralt bort és meleg ételeket kínálnak a megannyi portéka mellé. Hömpölyögnek az emberek a Plázákban és a tereken. 

Ilyenkor minden sürgős és azonnal kell. Egy vezetőnek a megannyi év végi feladati közé be kell préselnie, hogy a jövő évi tervekről, célokról gondoskodjon. 

Hogyan tűzzünk ki és valósítsunk meg csoportosan célokat? 

Ez a kérdés mindig nagy kihívást jelent egy vállalkozónak. Nem elég az év végi partin elmondanunk, hogy “igen, szép volt, jó volt, azonban szeretném, ha a következő évben megdupláznánk az árbevételt.” Mindenki tapsol, bólogat és alig várja már, hogy lehessen enni, vagy kiosztásra kerüljenek a jutalmak. 

Mikor januárban vezetőként újra megpróbáljuk fókuszba hozni a terveket csupa ellenállásba ütközünk: “Micsoda? Duplázni? Szó sem lehet róla. Hiszen így is halálra dolgozzuk magunkat.” Még egy két bátortalan próbát teszünk, aztán elsodornak a minden napi problémák és magunk is elfelejtkezünk róla. 

A legtöbb vezetőnek sok terve, ötlete van, amik rengeteg plusz jövedelmet tudnának biztosítani. Sajnos ezek közül kevés jut el a megvalósulásig. 

Mire ügyeljünk, amikor a 2018-as üzleti tervünket készítjük? 

  1. Az üzleti terv nem számokból áll, hanem tényleges cselekvésekből, amik le vannak bontva kisebb programokra, projektekre. (Az nem üzleti terv, hogy 10%-al emelkedjen meg az árbevétel. Viszont az már üzleti terv, hogy két szakmai kiállítást szervezünk, kiadunk egy szakmai könyvet, TV interjút adunk, új értékesítőket veszünk fel, új irodát nyitunk Győrben stb,)

  2. Minden projekthez ki kell nevezni egy felelőst, aki az egészet levezényeli.

  3. A feladatokhoz hozzá kell rendelni egy személyt, aki azt el fogja végezni. (“A valakinek fel kellene hívnia az ügyfeleket”- utasítás nem működik.)

  4. A nagy terveket ötleteket célszerű kisebb adagokban a személyzet tudomására hozni, különben elmehet a kedvük az egésztől.

  5. A programokat, projekteket folyamatosan ellenőrizzük, hogy merre tartanak. Ehhez érdemes mérőszámokat beiktatnunk, hogy hónapról-hónapra lássuk a fejlődést.

  6. Egy jó üzleti terv elkészítéséhez szükséges, hogy a vezető lássa maga előtt azt a képet, amit szeretne elérni.

  7. A főcél mindig az, hogy valami jót, valami értékeset adjunk az embereknek, akik ezáltal elégedettek, vagy boldogok lesznek.

  8. Ezt a célt nehezebb elérnünk, mint gondolnánk. Sok esetben az a gond, hogy olyat várunk el a beosztottól, amit maga még sohasem tapasztalt meg, ezért nem is tudja, hogy miért kellene a WC-nek patyolat tisztának lennie, hogy miért fontos kedvesen beszélni az ügyféllel vagy, hogy miért ne reszelje a körmét munkaidőben a recepción. Érdemes beszéltetni őket olyan vásárlásokról, szolgáltatásokról, ahol nagyon elégedettek voltak, mint vásárlók. Ha ez meg van, akkor megkérdezhetjük tőlük, hogy mit kellene tenni a mi cégünkben, hogy az ügyfeleink hasonlóan elégedettek legyenek. Ez a cél, amit el kell érnünk.

  9. A munkatársak segítségével alakítsuk ki azokat a szabályokat, amik ahhoz kellenek, hogy a 6-os és 7-es pontok megvalósulhassanak. Ahol hiba ütheti fel a fejét, ott hozzunk egy szabályt, hogy kiküszöböljük. Ha valami jól sikerült és váratlan fellendülést hozott, vizsgáljuk ki, hogy mi okozta és alkossunk irányelvet, hogy ezentúl így csináljuk, mert sikeres volt.
     

Valósítsd meg a lehetetlent! 

Ahogy Walt Disney mondta “Ha meg tudtad álmodni, meg is tudod tenni!”

Ha szeretnéd a 2018-as Üzleti Tervedet még profibb módon elkészíteni, vegyél részt a következő díjmentes előadásomon!

 

Őszinte törődéssel, 

Loksa Ágnes