[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Miért kommunikál a vezető?-hírlevél



Title: Miért kommunikál a vezető?-hírlevél

 

hirlevelalap_hirlevel

                                                       


A vezető azért kommunikál, amiért mindenki más is ezen a bolygón.
De miért kommunikálnak az emberek?
Mi a valódi oka annak, hogy információt továbbítunk egymás felé?
Csupán az információ csere kedvéért vagy van valamilyen „hátsó" szándékunk is?

Bizony van! Mindig van! Még akkor is, ha úgy gondoljuk mi magunk is, hogy nincs. Mindenkinek, mindig van valamilyen oka arra, hogy megosszon adatokat másokkal, maga a megosztás sosem ok, csak valaminek az eszköze.

A vezetőnek is van oka arra, hogy kommunikál, és szerencsére az ő esetében könnyebb is bizonyítani, hogy minden információ megosztásnak komoly indoka van, ami koránt sem az adatok átadása.

Annak, hogy bárki, bárkivel, bármikor, bármiről és bárhol kommunikál az egyetlen egyetemleges oka az, hogy a másik felet BEFOLYÁSOLJA. Minden kommunikáció célja a BEFOLYÁSOLÁS. Még ennek az írásnak is. Amikor egy vezető kommunikál, nem nehéz belátni, hogy azt azért teszi, hogy több, jobb vagy gyorsabb munkavégzésre ösztönözze beosztottait. Azért ad nekik információt a célokról, a feladatokról és a határidőkről, hogy elérje a mielőbbi, hatékony teljesítést. Azért ad adatokat, azért oszt meg részleteket, hogy a megoldás felé terelje kollégáit, rávegye őket, hogy gondolkozzanak és találjanak megoldásokat a problémákra. Azért mondja el nekik az értekezleten, hogy a megrendelő már türelmetlen, hogy rávegye őket a sebesség növelésére.

De vajon a kollégák miért kommunikálnak?
Miért osztanak meg egymással információt?
Csak úgy, mert a másiknak szüksége van rá?

Igen, elsőre így látszik. De vajon ilyenkor bennük nincs is szándék a befolyásolásra? Lehet, hogy nem mindig tudatosan, de minden esetben jelen van a befolyásolási szándék. Tudatosan jelen van a szándék, amikor az ajánlatíró kollégának szólunk értékesítőként, hogy az ügyfél vezető már háromszor telefonált és már nagyon szeretné megkapni az ajánlatot. Nem tudatos, amikor a recepciós kolléga átadja az üzenetet, hogy hívjuk vissza a rendszergazdát. Nem tudatos, de mégis befolyásolni fog, és szándékában is áll befolyásolni, hiszen azt szeretné, ha a figyelmünket egy olyan problémára helyeznénk, amin eddig nem volt, és szeretné, ha a prioritási rendszerünkben elhelyeznénk ezt a feladatot. Amikor reggel a házastársunk megjegyzi, hogy nagyon hideg van kint, akkor lehet, hogy nem tudatosan, de befolyásolni fogja, és tudat alatt szeretné is, hogy hogyan fogunk aznap felöltözni.

Láthatjuk, hogy a befolyásolási szándék mindig jelen van és természetesen nem feltétlenül negatív értelemben. A befolyásolásnak, mint szándéknak és cselekedetnek rossz híre van, mert túl sokszor, túl sokat, túl sok emberrel kapcsolatban használták a történelem során (propaganda) rosszra, de nem a befolyásolással van a gond, hanem a mögötte megbújó szándékkal. Amennyiben öncélúan, a saját magunk előnyére és mások (például a befolyásoltak) kárára történik a manipulálás, akkor az rossz, és elítélendő. Amennyiben viszont a csoport és a környezet jólétét, fejlődését és sikerességét éri el, akkor nagyon fontos és etikus másokat befolyásolni.

Egy vezetőnek állandóan befolyásolnia kell munkatársait, amennyiben azt szeretné, hogy a csapata hatékonyan és megfelelő mennyiségben termeljen. Ha ilyen érdekből motiválja és irányítja kollégáit, ellátva őket a szükséges adatokkal, amelyek meg fogják változtatni a szándékaikat, hozzáállásukat, prioritásaikat, stb., akkor a vezető helyesen jár el. Amennyiben viszont csak a saját hatalmát kívánja megszilárdítani, illetve csak egy kisebb csoport érdekeit szolgálják a kommunikációjának eredményei, akkor a befolyásolás és az emberek vezetésének rossz hírnevét öregbíti.

Miközben mindig befolyásolunk kommunikációnk során, két fő tevékenységet végzünk ennek során: a, információt adunk és kapunk; b, nyitva tartjuk a kommunikációs csatornát. Hogy ezeket hogyan tesszük (főleg vezetőként), arról a következő hírlevélben olvashatnak.

Szeptemberben induló Vezetői Kommunikáció Akadémiánkon még többet megtudhat a szakszerű és eredményes kommunikáció rejtelmeiről.


Nagy Géza,
Cégdoktorok ügyvezetője

Vezetői Kommunikációs Akadémia










Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-60557/2012.

Amennyiben nem kér több hírlevelet, kérjük kattintson a linkre. Leiratkozási szándékát jelezheti írásban az info@xxxxxxxxxxxxxx emailen vagy a Company Doctors Kft. 2220 Vecsés, Kiss Ernő u. 41. postai címen is.Leiratkozás

CompanyDoctors

 

Powered by AcyMailing