Hétzáró gondolat: A Mercedes gyárban jártam

Kedves Barátom!

    Csütörtökön gyárlátogatáson voltam Mercedes gyárban Kecskeméten.

    Az Euofleet Zrt. hívott meg egy partnertalálkozóra, melynek gyárlátogatás volt a vége. Tőlük béreljük a céges autóinkat. Most sem csalódtam bennük. Csőre Tamás barátom fantasztikus csapata most is hű volt a saját szlogenjéhez:

    Prémium minőségű szolgáltatás!

    Ténylegesen nagyon magas minőségű, jó szolgáltatást kapunk tőlük nap mint nap. Remélem ebben az is benne van, hogy régóta járnak a tréningjeinkre. A csapat minden tagja volt már nálunk legalább egy tréningen.

    Nagyon büszke vagyok rájuk!

    Na, de térjünk vissza a Mercedes gyárhoz!

    A legjobb szó rá a "hihetetlen!"

    Meg a "fantasztikus" és a "gigantikus!"

    Néhány adat:

  • 4200 ember dolgozik ott.
  • Több, mint 500.000 autó készül évente.
  • Percenként két autó gördül le a gyártósorról.
  • Öt Eiffel toronynak megfelelő mennyiségű acélt építettek be.
  • Karosszéria üzem csarnoka 100.000 m2-es.
  • Présüzem csarnoka alatt húsz méter vastag a beton alap.
  • A gyártósor több kilométer hosszú.
  • Saját gyári óvodájuk van.
  • 441 hektár a terület.
  • Saját képzőközponttal rendelkeznek.

    Megállás nélkül forog a gyár tetején a hatalmas, hat méter átmérőjű, több mint két tonnásMercedes csillag.

  • Belépéskor és kilépéskor biztonsági kapuk!
  • Magyar és német nyelvű precíz feliratok!
  • Minden gyáregységben ötletládák!
  • Modern buszmegálló kinézetű dohányzó helyek!
  • Saját taxi a gyárterületen belül.
  • Négyszáz forintos menü az üzemi étkezdében.

      A gyár útjain és parkolóiban minden autó Mercedes. Még a mentőautók és a tűzoltóautók is. Csak egyetlen eltévedt Opelt láttam

    Ott állt a fehér menyasszonyi autó is. Az S-osztály gyönyörű limuzinja. A házasodó munkatársak kapják ajándékba egy hosszú hétvégére.

    Nagyon ügy tűnik, hogy a két célalkotó álma itt megvalósult:

    "A legjobbat, vagy semmit!" Gottlieb Daimler

    "Sosem szűnik meg a feltaláló kedv!" Carl Benz

    Végigkövettük a gyártási folyamatot!

    Busszal mentünk az egyik gyáregységből a másikba. Két biztonsági ember is kísérte a csoportot. A gyár területén az utak és a terek híres magyar emberekről vannak elnevezve.

    Az első lépés a Présüzem!

    Itt nyolc-kilenc tonnás fémszalagokkal indul a folyamat. Ezekből a "prés utcában"kétezer tonnás préserővel működő présgépek vágják ki és alakítják századmilliméter pontosságú formára a karosszéria elemeket. Egy-egy présszerszám harminc-negyven tonna súlyú.

    Dübörög az egész csarnok!

    A második lépés a Karosszériaüzem!

    Hatszázötven ipari robot teszi itt a dolgát folyamatosan. Öt-hét robotból álló robotszigetek sora hegeszti össze a karosszériát. Ezekbe a szigetekbe sugárszerűen álló kis futószalagok viszik be a karosszéria elemeket. Autónként több mint száz méter ragasztót is használnak az összeállításhoz

    A ponthegesztés égett szaga mindenütt!

    A harmadik lépés a Fényező üzem!

    Oda nem mehettünk be a szigorú tisztasági előírások miatt. Itt festik le öt rétegben a karosszéria elemeket. Ez a Daimler Konszern legmodernebb fényező üzeme a világon.

    A negyedik lépés az Összeszerelő üzem!

    Ez ám az igazi csoda!

    A kilencszáz méter hosszú gyártósoron hat-hét óra alatt, százötvenkét munkaállomáson állítják össze az autókat. Mivel kétpercenként készül el egy autó, így két perc a taktusidő. Minden munkaállomáson két percnyi ideje van az embereknek elvégezni a saját munkafázisukat. Itt csak két robot dolgozik, mindent emberek csinálnak.

    Egy adott műszak alatt sosem készül két egyforma autó!

    Mindegyik egyedi darab!

    Más színű, más motorú, más felszereltségű. Hihetetlen, hogyan szervezik meg, hogy a munkaállomáson dolgozó embernek nem kell keresgélnie. A tároló polcon vagy a kiskocsin következő darab pont a következő autóba való.

    A megfelelő kábelköteg, a megfelelő front modul, a megfelelő motor, a megfelelő ülés, a megfelelő műszerfal, a megfelelő slusszkulcs. Hogy a fenébe szervezi ezt így meg aKühne+Nagel, a logisztikai alvállalkozó?

    Aztán az utolsó beállítások és ellenőrzések után kigördül a saját kerekén az autó a dinamikus tesztpályára. Majd megy a parkolóba, ahonnan a Lagermax autószállító szerelvényei viszik el őket.

    Ténylegesen nagyon lenyűgöző az egész!

    Valahogy mégis volt egy rossz érzésem!

    Műszakváltás után érkeztünk gyárba!

    Velünk szemben áramlott kifelé a dolgozók tömege!

    Nem láttam őket boldognak!

    De mit ér így ez a hatalmas műszaki tökéletesség?

    Tegnap este újra megnéztük életem párjával kedvenc angol rendezőm, Richard Curtisfilmjét, az "Időről időre" című filmet.

    A PORT.hu-n "vígjáték" a besorolása!

    Elég nagy tévedés és marhaság így besorolni!

    Én "fontos mondanivalójú, emberi" filmnek mondanám.

    A végén ezt mondja Tim, a főszereplő:

    "Próbálok megélni minden napot úgy, mintha az volna az utolsó teljes napja az én nem mindennapi, mindennapi életemnek.

    Mindannyian együtt utazunk az időben. Életünk minden napján. A legtöbb, amit tehetünk, hogy mindent elkövetünk, hogy élvezzük ezt a rendkívüli utazást."

    Hát ezt az élvezetet nem láttam ott a munkatársak arcán!

    Sem a kifelé jövőkén!

    Sem a bent dolgozókén!

    Sem a gyáron végigvezető hölgyén!

    Sem a minket kísérő biztonsági emberekén!

    Mit ér a tökéletes technológia boldogság nélkül

Kedves Barátom! Legyen high tech a céged! És legyenek boldogok a munkatársaid! És persze Te is!

Az Erő legyen Veled:

Piroska Gyula

A cégvezetők barátja
Hogy ne érezze magát
egyedül a cégvezető

A Piroska Gyula Tréning weboldala
Piroska Gyula Tréning a Facebookon

Ketyegjen a cég, mint a Doxa óra! előadás

A munkában nem megszakadni kell, hanem elvégezni. Hogyan lehetsz 30%-kal hatékonyabb?

Tovább »

Mi közük a kubai luxuskurváknak a vállalkozásodhoz?

Hogyan tud egy magyar vállalkozás kínkeserves helyzetben is túlélni? Jó segítség hozzá ez a könyv.

Tovább »

Egy hajóban evezünk

Írtam egy zsebkönyvet a nevedben a munkatársaidnak.

Tovább »

A célállítás szabályai

52 Hétzáró gondolat egy könyvben, hogy ne érezze magát egyedül a cégvezető.

Tovább »

Lökd a kecskét a szakadékba

Egy évnyi sztori, gondolat, jótanács cégvezetőknek és cégtulajdonosoknak.

Tovább »

© 2016. Piroska Gyula Tréning Kft. Minden jog fenntartva.

Adatvédelmi nyilvántartási szám: 02623-0001

konyveles@xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Leiratkozás