[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

"Térben és időben"



Title: "Térben és időben"

 

hirlevelalap_hirlevel

                                                        

 Az egyik leggyakoribb panasz, amit vezetőktől hallok (cég-, felső és közép egyaránt), hogy a napi feladatok, problémák és a kollégák darabokra szedik az idejüket, rángatják őket ide-oda, és ezért képtelenek valódi vezetői feladataikkal foglalkozni.
Egyöntetűen arra panaszkodnak, hogy nem urai a saját munkaidejüknek, illetve abba is csekély beleszólásuk van, hogy mikor hol vannak és mit tesznek.

Több kérdés is felvetődik ilyenkor.

Vajon ki irányít kit?
Ki határozza meg a dolgok történését a cégben?
Ki a főnök?

Viccesen (bár ez nem is olyan vicces) bizony gyakran a „farok csóválja".
Az egyik ügyfelem nemrég kifakadt: „Csak dobálják az asztalomra a megoldandó feladatokat, mert ezt csak a főnök tudja kezelni. Lassan már én leszek az ő alkalmazottuk. Végül is én megcsinálok mindent, ők meg csak jöjjenek be a fizetésükért!"

Ez persze egy elkeseredett megjegyzés némi túlzással fűszerezve, de értem én...

A vezetők rászoktatják a kollégákat, hogy adjanak át minden kényes problémát. Persze egy idő után már szinte minden kényes lesz, és a vezető máris túlterhelt, amíg munkatársai kényelmesen lógnak a közösségi médián.

Fordítva ülünk azon a bizonyos lovon.

Ki irányít kit?
Mi a vezető valódi feladata?
Vajon a vezető határozza meg, hogy ki, hol és mit csinál (térben és időben elhelyezi a munkatársait) vagy pedig a munkatársak osztják be a vezető idejét és határozzák meg térbeli elhelyezkedését (mikor hová menjen)?

Természetesen a helyes megoldás, még ha nem is olyan könnyű a megvalósítása, hogy a vezető vegye át a saját idejének és hollétének irányítását.

Jól bevált módszer a vezető szoba (több vezető együtt) vagy a külön szoba minden vezetőnek - módszer. Ilyenkor a munkatársak kevésbé lesznek hajlamosak átszólni a vezetőnek és leterhelni őt a problémákkal vagy részinformációkkal. A térbeli különválás csökkenti a kísértést, hogy „befogjuk" a főnököt is.

A vezetőnek ezután lennie kell egy vezetői időbeosztásának. Neki kell meghatároznia, hogy mikor intézi a saját feladatait, mikor tárgyal ügyfelekkel, partnerekkel, és mikor van „fogadóórája" beosztottai számára. Nem engedheti meg, hogy a „nyitott ajtó" elvén bárki bármikor megzavarja és a nyakába varrjon feladatokat.

Ő osztja ki a feladatokat és ő ellenőrzi azok elvégzését, amikor neki megfelelő. Ő majd odamegy a kollégához, vagy bekéreti az irodájába, de nem a kolléga irányítja a főnököt. Amennyiben felcserélik az irányítást, akkor a fizetést is cseréljék fel!

A vezetőnek kell személyesen vagy írásos formában (teljesítés jelentések útján) ellenőrizni a feladatok elvégzését. A vezető vezessen, ne vezettessen!
A vezető így kontroll alatt tudja tartani a teret, vagyis ott van, ahol akar lenni. Ha terveznie kell, akkor az irodájában, ha ellenőrizni, akkor a kollégáknál vagy a partnereknél. Kontroll alatt tarthatja az időt is, mert akkor végez bizonyos feladatokat, amikor neki a legjobb, nem amikor egy munkatárs vagy esetleg egy partner ráerőlteti.

Vannak persze kivételes helyzetek, de fontos, hogy döntően a mi kezünkben legyen a kontroll!

Nagy Géza
Cégdoktorok ügyvezető

Amennyiben többet szeretne tudni az emberi erőforrás stratégiai menedzseléséről, jelentkezzen a 2016. januárban induló HR Akadémiánkra!

További adatok a Cégvezetői HR Akadémiáról. Kattintson ide!

Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-60557/2012.

Amennyiben nem kér több hírlevelet, kérjük kattintson a linkre. Leiratkozási szándékát jelezheti írásban az info@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx emailen vagy a Company Doctors Kft. 2220 Vecsés, Kiss Ernő u. 41. postai címen is.Leiratkozás

CompanyDoctors