Hétzáró gondolat: George Clooney és az öreg indián két farkasról szól meséje

Kedves Barátom!

    Életem párja, Évi az USA-ban volt egy nemzetközi konferencián. Így egy hétig szalmaözvegy voltam. Az ilyen időszakokat arra szoktam használni, hogy Rendes filmeket nézzek.

    Rendes film a sci-fi filmeket, az akció filmeket, a háborús filmeket és awestern filmeket jelenti. De számomra még egy jó kis Bud Spencer film is ez a kategória.

    Évi romantikus filmeket és a kaland filmeket szereti. Meg azokat, amelyeknek igazán jó mondanivalója van. Persze én is szeretem ezeket a filmeket is. De nagyon. Ezzel együtt, az én ízlésem tágabb.

    Így aztán – mivel nagyon szeretünk moziba járni –, az elmúlt huszonöt évbenrengeteg romantikus filmet néztem. :-)

    Ezért vasárnap elmentem a középső lányommal, Noéval moziba.

    Rendes filmet nézni!

    Gondoltuk, hogy megnézünk egy jó kis sci-fit!

    A "Holnapolisz" című filmet választottuk!

    George Clooney főszereplésével!

    Zseniális film!

    Sokkal több, mint sci-fi!

    El is döntöttem, hogy újból megnézem Évivel együtt

    Mert sci-fi ide, sci-fi oda, ez tetszeni fog neki is!

    Bár nem mindenkinek tetszik ez a film. A hvg.hu-n olvastam egy szegény, világból kiábrándult, cinikus ember lesajnáló kritikáját a filmről.

    De nem is neki szólt!

    Mert ő nem értheti

    Mert pont az a film üzenete, hogy légy pozitív!

    Ő meg sajnos negatív!

    Azt ajánlom én is Neked, hogy légy optimista!

    A Hited önmagában megváltoztatja az életed

    A pozitív Hited is!

    És a negatív Hited is!

    Nem gondolom, hogy HVG-s kritika írója túl jól lenne!

    Negatív Hite van!

    Szapul mindet és mindenkit!

    És ez persze egy nem túl fényes, nem túl szépséges és nem túl örömteli hellyé teszi a számára a világot.

    Ő nem érti ezt a filmet!

    Hiszen Rossz farkast táplálja magában!

    Mi ez a Rossz farkas?

    A filmben is utalnak erre, a két farkasról szóló, réges-régi indián mesére!

    Lássuk hát:

    Egy este az öreg cherokee indián arról a két farkasról mesélt az unokájának, amelyek minden emberben harcolnak egymással.

    Ezt mondta:

    "Fiam, a csata két farkas között zajlik, akik mindannyiunkban ott lakoznak.

    Egyik farkas a Rossz:

    Az irigység, a féltékenység, a gondok, a fájdalom, a mohóság, az arrogancia, a kapzsiság, az erőszak, az előítéletek, az önsajnálat, a bűntudat, a harag, a pesszimizmus, a kisebbrendűségi érzés, a hazugság, a hamis büszkeség, a felsőbbrendűségi érzés, az álszentség, a gonoszság és a nagyképűség.

    A másik Farkas a Jó:

    Az öröm, a boldogság, a béke, a szeretet, a remény, az optimizmus, a vidámság, a nyugalom, az alázat, a kedvesség, a jóindulat, a rokonszenv, a nagylelkűség, az igazság, az egyenesség, az együttérzés és a hit."

    Az unoka elgondolkozott egy pillanatra, majd megkérdezte a nagyapját:

    "És melyik farkas győz?"

    Az öreg indián mosolyogva válaszolt:

    "Az, amelyiket eteted."

    Eddig a mese!

    Nekem nagyon tetszik!

    Tudod, mindannyiunkban lakozik egy Vesztes és egy Nyertes!

    Mind a kettő beszél Hozzád!

    Nem mindegy, hogy melyikre hallgatsz!

    Nem baj, ha beszél Benned a Vesztes!

    Csak ne hallgass rá!

    Amikor félsz, kételkedsz Magadban és a döntéseidben, vagy amikor bizonytalan vagy, a Vesztes hangosabbá válik.

    Ilyenkor könnyebben hallgatsz rá!

    Ne tedd!

    Ha pedig mégis a Vesztesre hallgattál, használd fel arra, hogy tanuljál ebből a hibából!

    Így mindjárt megint a Jó farkast táplálod!

    Kedves BarátomNe hallgass a Vesztesre! Csak tápláld folyamatosan Magadban a Jó farkast! És persze nézd meg a Holnapoliszt!

Az Erő legyen Veled:

Piroska Gyula

A cégtulajdonosok barátja
Hogy ne érezze magát
egyedül a cégtulajdonos

www.piroskagyulatrening.hu
Piroska Gyula Tréning a Facebookon

  Ketyegjen a cég, mint a Doxa óra! előadás

A munkában nem megszakadni kell, hanem elvégezni. Hogyan lehetsz 30%-kal hatékonyabb?

Tovább »

Mi közük a kubai luxuskurváknak a vállalkozásodhoz?

Hogyan tud egy magyar vállalkozás kínkeserves helyzetben is túlélni? Jó segítség hozzá ez a könyv.

Tovább »

Egy hajóban evezünk

Írtam egy zsebkönyvet a nevedben a munkatársaidnak.

Tovább »

© 2015. Piroska Gyula Tréning Kft. Minden jog fenntartva. info@xxxxxxxxxxx

Leiratkozás